|
|
Cassandra Crossing |
|
|
Navigation |
Inhalt |
Besetzung |
Stab |
|
Synchronfassungen |
Aktuell angezeigte Fassung |
Deutsche Fassung |
Berliner Synchron |
Dialogbuch: |
Lutz Arenz |
Dialogregie: |
Dietmar Behnke |
|
|
Alle Synchronfassungen |
Deutsche Fassung |
|
Screenshot |
|
|
|
| Cassandra Crossing | |
|
The Cassandra Crossing; Cassandra Crossing
|
Thriller - Italien - Großbritannien - Deutschland 1976 - 129 Min. |
Internationale Titel |
|
The Cassandra Crossing |
Großbritannien |
Cassandra Crossing |
Deutschland (BRD) |
Treffpunkt Todesbrücke |
Deutschland (alternativ) |
Le Pont de Cassandra |
Frankreich |
Kassandran silta |
Finnland |
Alarm på Nord-Ekspressen |
Norwegen |
El puente de Cassandra |
Spanien |
A Cassandra átjáró |
Ungarn |
Prejezd Kassandra |
Jugoslawien |
|
Internationale Titel ausblenden |
|
|
Inhalt |
englischer Vor- und Abspann |
Starttermine: |
31.03.1977 |
Deutschland |
Kinopremiere |
Cassandra Crossing |
|
nach oben |
|
Besetzung |
|
nach oben |
|
Stab |
Musik |
Jerry Goldsmith (music by / music [...] conducted by)
|
Drehbuch |
Robert Katz (screenplay by), George Pan Cosmatos (and (screenplay by)), Tom Mankiewicz (screenplay by)
|
Kamera |
Ennio Guarnieri (director of photography - a.i.c.), Ron Goodman (areial sequences photographed by), Sergio Salvati (additional photography), Cesare Allione (camera operator), Amilcare Cuccoli (gaffer), Ennio Picconi (chief grip), Achille Strani (back projectionist)
|
Schnitt |
Françoise Bonnot (editors), Roberto Silvi (editors), Cesare D'Amico (assistant editor)
|
Standfotograf |
Roberto Biciocchi (stillmen), Tazio Secchiaroli (stillmen)
| Idee |
Robert Katz (story by), George Pan Cosmatos (and (story by))
| Dialogtrainer |
José Villaverde (dialogue coach)
| Bauten |
Aurelio Crugnola (production designer / models supervisor), Maria Teresa Barbasso (assistant art director), Mario Liverani (set decorator)
| Kostüme |
Adriana Berselli (costume designer), Fabrizio Caracciolo (assistant costume designer)
| 1. Regieassistenz |
Giuseppe Pollini (assistant directors - als Joe Pollini), Tony Brandt (assistant directors), Antonio Gabrielli (assistant directors )
| 2. Regieassistenz |
Amy Werba (assistant to the director - als Emy Werba)
| Continuity |
Marion Mertes (continuity)
| Maske |
Giuseppe Banchelli (make-up), Mario Van Riel (make-up), Marisa Tilli (make-up)
| Frisuren |
Adalgisa Favella (hairdressers - als Gisa Favella), Ada Palombi (hairdressers)
| Ton |
Carlo Palmieri (sound recordists), Piero Fondi (sound recordists), Leslie Hodgson (sound editors), Vernon Messenger (sound editors), Claudio Cutry (music editor), Fausto Ancillai (mixer)
| Spezialeffekte |
Roberto Pignotti (special effects), Aldo Gasparri (special effects)
|
Produzent |
Carlo Ponti (and - present / produced by), Lew Grade (- present - als Sir Lew Grade), Giancarlo Pettini (executive producer), Mara Blasetti (production supervisor - a.o.d.c.), Cristine Luescher (production manager in Switzerland), Jean Pieuchot (production manager in France)
|
Regie |
George Pan Cosmatos (in a film by / directed by)
|
|
nach oben |
|
Diese Filmseite wurde zum 3709. mal aufgerufen. |
| |